Doelgroep
Medewerkers die vanuit hun functie geregeld telefonische contacten met Duitssprekenden onderhouden. De telefoontraining Duits is bedoeld voor telefonistes, baliemedewerkers, secretaresses en anderen die een centrale functie binnen het telefoonverkeer van de organisatie vervullen.
Uw receptiemedewerkers zijn toch het visitekaartje van uw bedrijf en vaak het eerste contact. Die eerste indruk moet goed zijn!
Cursusdoelstellingen
- De cursist beheerst de juiste gespreksvaardigheden Duits aan de telefoon, geplaatst in een zakelijke context
- De cursist beheerst correcte omgangsvormen aan de telefoon, gerelateerd aan de Duitse bedrijfscultuur.
Inhoud
Afhankelijk van de taalbehoefte kan een keuze gemaakt worden uit de volgende modules:
Module Aannemen van de telefoon
Module Begin en afsluiting van een telefoongesprek
Module Doorverbinden
Module Aannemen en doorgeven van boodschap
Module Communicatieproblemen
Module Afspraken
Aanpak
Voorafgaand aan de telefoontraining Duits vindt een intakegesprek plaats waarin we de doelstelling van de training bespreken.
Tijdens de intake legt de cursist een taaltest af. Op basis van deze resultaten zullen we samen met u het aanvangsniveau en de cursus Telefoneren in het Duits bepalen.
Werkvormen
Privé- of groepslessen, wat u wilt. Ons accent ligt op een persoonlijke en praktische aanpak.
We maken samen met u een keuze uit de diverse werkvormen en studiematerialen. Dit kan variëren van directe instructie tot coöperatief leren. Soms kiezen we voor een online werkvorm. Bij voorkeur behandelen we werk- en brachegerelateerd materiaal dat door de opdrachtgever/kandidaat wordt aangeleverd.
Trainers
Bevoegde en ervaren trainers Duits.